Szanowni Państwo,

Realne zagrożenie koronawirusem sprawia, że  wszyscy musimy zachować wyjątkowe środki bezpieczeństwa, które uchronią nas od zakażenia. Zespół Paczki w RUCH-u opracował kilka zaleceń, o których wdrożenie prosimy w trakcie obsługi przesyłek klientów. Zależy nam, żeby szczególnie teraz – w sytuacji zagrożenia koronawirusem – standardy procesu były równe w sieci własnej oraz partnerskiej.

W trakcie obsługi Paczki w RUCH-u prosimy zwrócić szczególną uwagę na:

  • Zasady higieny w trakcie pracy oraz monitorowanie stanu zdrowia

Zgodnie z zaleceniami Ministerstwa Zdrowia staraj się często myć ręce wodą z mydłem lub płynem antybakteryjnym (zalecany minimalny czas mycia to 30 sekund). Kiedy kaszlesz, zakrywaj usta i nos (najlepiej zgięciem łokciowym). Monitoruj swój stan zdrowia, jeżeli będziesz odczuwał objawy takie jak gorączka, kaszel, duszności, ból mięśni czy zmęczenie – nie ryzykuj. Skontaktuj się telefonicznie z lekarzem rodzinnym lub Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną.

  • Zachowaj bezpieczną odległość od klientów

Zalecana bezpieczna odległość to 1,5 metra. Jeśli masz możliwość, oznacz bezpieczną odległość dla klientów w Twoim punkcie odbioru. Dbaj o swoje oraz innych zdrowie.

  • Koronawirus a czas dostawy przesyłki

W badaniach nad utrzymywaniem się koronawirusa na listach i paczkach powtarzają się informacje o tym, że wirus może przetrwać na takich przedmiotach do 24 h. Paczka w RUCH-u z racji modelu dystrybucji niweluje ryzyko przenoszenia wirusa na obsługiwanej paczce.

  • Zadbaj o ochronę rąk w trakcie pracy

Wszystkich pracowników Centrów Logistycznych oraz kierowców wyposażyliśmy w rękawiczki ochronne oraz zadbaliśmy o infrastrukturę sanitarną. W zależności od specyfiki prowadzonej przez Ciebie działalności rozważ stosowanie rękawiczek jednorazowych. W RUCH-u stosujemy się do zaleceń instytucji sanitarnych oraz rekomendujemy tego typu działanie naszym punktom partnerskim.

Bardzo prosimy o potraktowanie zasad z powagą. Świadczenie usług w tym trudnym dla wszystkich czasie wymaga podwyższonych środków bezpieczeństwa. Mając to na uwadze, wierzymy, że stosowanie równych reguł na każdym etapie obsługi przesyłki pozwoli maksymalnie zminimalizować ryzyko zakażenia wśród naszych klientów, pracowników oraz partnerów.

Zespół Paczki w RUCH-u

24 września, 2025

Nowa wtyczka ORLEN Paczka dla PrestaShop 1.7.8.x, 8.22, 8.23, 9.0.0

Z przyjemnością informujemy o opublikowaniu nowej wtyczki, która integruje usługi ORLEN Paczki z platformą PrestaShop w wersji 1.7.8.x, 8.22, 8.23, 9.0.0. Dzięki niej zarządzanie wysyłkami stanie się jeszcze prostsze! Wtyczka udostępnia szereg przydatnych funkcji, w tym: Wbudowany widget mapy z wygodnym wyborem punktów odbioru ORLEN Paczka, co ułatwi Twoim klientom znajdowanie dogodnych lokalizacji. Generowanie numerów […]

Czytaj więcej
22 września, 2025

Nowy regulamin dla klientów indywidualnych

Szanowni Klienci, Informujemy, że od dnia 8 października 2025 roku zacznie obowiązywać nowy Regulamin świadczenia konsumentom usług pocztowych i przewozowych przez ORLEN Paczka sp. z o.o. Wprowadzone zmiany obejmują: aktualizację danych Operatora realizującego usługi na podstawie regulaminu; doprecyzowanie zapisów w zakresie dopuszczalnej wartości rzeczy w przesyłce oraz odpowiedzialności operatora; uwzględnienie zapisów dotyczących wyłączenia odpowiedzialności wskutek […]

Czytaj więcej
1 września, 2025

ORLEN Paczka ma już 14 tysięcy punktów odbioru

Sieć ORLEN Paczki przekroczyła 14 tysięcy punktów odbioru, z czego 7 tysięcy stanowią automaty paczkowe. Z usługi skorzystało ponad 10 milionów klientów, a tylko w pierwszym półroczu 2025 roku liczba nadanych paczek podwoiła się. Dzięki dynamicznemu rozwojowi ORLEN Paczka umacnia swoją pozycję wśród liderów rynku dostaw e-commerce. 7-tysięczny automat paczkowy stanął „symbolicznie” pod katowickim Spodkiem […]

Czytaj więcej