ORLEN Paczka jest partnerem raportu Omni commerce. Kupuję wygodnie 2023 przygotowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej.
Raport wyraźnie pokazuje, że polski e-commerce nieustannie rośnie:
- już prawie 100% internautów kupuje w sieci
- 40% osób planuje intensyfikację zakupów w sieci
- 6 na 10 klientów porzuca koszyki zakupowe
Bardzo mocno rośnie liczba klientów, która rezygnuje z zakupu, ponieważ nie znajduje w sklepie odpowiedniego sposobu dostawy. Jest to już 8% klientów, to wzrost o 4 p.p. rok do roku. Oznacza to, że klienci chcą mieć realny wybór, z jakiego dostawcy paczek korzystają.
Miniony rok przyniósł duże zmiany na całym rynku dostaw do automatów paczkowych. (…) Swoją pozycję umocniły inne marki na czele z ORLEN Paczką, Allegro One Box i sieciami kurierskimi. Stanowią oni już ponad 1/3 całego rynku automatów, który do końca tego roku zmieni się jeszcze bardziej. Coraz więcej kupujących wybiera nowe sieci automatów paczkowych. Jestem przekonany, że trend ten będzie rósł szybciej niż liczba dostępnych automatów paczkowych. – mówi Bartosz Bielak, Członek Zarządu RUCH S.A. operatora logistycznego ORLEN Paczki
Cały raport dostępny jest w tym miejscu.