W ciągu zaledwie dwóch lat ORLEN Paczka stała się jednym z najczęściej wybieranych operatorów automatów paczkowych. Dla 23% kupujących online możliwość skorzystania z usługi kurierskiej koncernu jest dodatkowym atutem, który biorą pod uwagę decydując o zakupach online. Wzrost zainteresowania ORLEN Paczką to efekt dynamicznego rozwoju sieci punktów odbioru przesyłek oraz dostosowania oferty do oczekiwań klientów.

Niemal 80% internautów korzysta z możliwości robienia zakupów online. Najchętniej wybieraną metodą dostawy zakupionych produktów są automaty paczkowe, z których korzysta aż 82% kupujących – wynika z raportu Gemius E-commerce 2023. Jednym z kryteriów, które kupujący biorą pod uwagę decydując się na zakupy online jest możliwość wyboru preferowanej metody dostawy. ORLEN Paczka zachęca do zakupu już prawie co 4 konsumenta. Jej największymi zaletami są: dostępność automatów paczkowych i punktów odbioru, błyskawiczne dostawy oraz możliwość zarządzania paczkami z poziomu aplikacji.

– Wyraźny wzrost zainteresowania usługami ORLEN Paczki oraz rosnące zadowolenie użytkowników z jakości dostaw jest efektem intensywnych inwestycji w rozwój naszej sieci logistycznej. Dzięki temu, w ciągu zaledwie dwóch lat od uruchomienia naszych usług kurierskich, staliśmy się znaczącym graczem na rynku. Potwierdzają to wysokie miejsca w rankingach oceniających usługi przesyłkowe. Aby utrzymać tempo rozwoju, zamierzamy dalej intensywnie rozbudowywać sieć automatów paczkowych i stale wychodzić naprzeciw oczekiwaniom naszych użytkowników, dostosowując do nich naszą ofertę – mówi Łukasz Porażyński, Dyrektor Wykonawczy ds. Sprzedaży Detalicznej ORLEN.

Wyniki badań zaprezentowane w raporcie „Gemius E-commerce w Polsce 2023” potwierdzają, że ORLEN Paczka konsekwentnie umacnia swoją pozycję na stale rozwijającym się rynku dostaw kurierskich i w całym ekosystemie e-commerce.

– Dane, przedstawione w najważniejszej branżowej publikacji, potwierdzają słuszność obranego kierunku rozwoju. Obecność ORLEN Paczki na podium najlepiej ocenianych oraz najchętniej wybieranych usług kurierskich, realizowanych za pośrednictwem automatów paczkowych, to efekt skutecznych działań podejmowanych w odpowiedzi na potrzeby klientów. Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że w zeszłorocznym raporcie usługa ORLEN Paczki w ogóle nie była brana pod uwagę jako dostawca do automatów paczkowych, a teraz plasuje się na drugim miejscu w kategorii. Jesteśmy dumni z tego co udało nam się osiągnąć – mówi Bartosz Bielak, Członek Zarządu RUCH S.A., operatora logistycznego ORLEN Paczki.

Usługa ORLEN Paczka została uruchomiona we wrześniu 2021 r. Przez dwa lata liczba punktów, w których można nadać lub odebrać paczkę, wzrosła do 10 tysięcy. ORLEN Paczka oferuje możliwość precyzyjnego śledzenia drogi paczki, bezdotykowy odbiór z automatu paczkowego oraz 3 dni na odbiór przesyłki z możliwością darmowego przedłużenia do 4 dni. Aż 98% paczek dostarczanych jest kolejnego dnia. Raport Gemius E-commerce w Polsce 2023 to jedno z najważniejszych źródeł wiedzy o branży e-commerce, dostarczające wiedzy na temat rozpoznawalności marek oraz zachowań i zwyczajów konsumenckich. Badania będące podstawą raportu zostały zrealizowane przez firmę Gemius we współpracy z Polskimi Badaniami Internetu oraz IAB Polska.

28 lipca, 2025

ORLEN Paczka partnerem Jarmarku Św. Dominika – z jarmarku prosto do bliskich!

ORLEN Paczka została partnerem tegorocznego Jarmarku Św. Dominika, który potrwa od 27 lipca do 18 sierpnia 2025 roku. W samym sercu Gdańska stanął wyjątkowy automat paczkowy. Usługa łączy odwiedzających jarmark z ich bliskimi, umożliwiając nadawanie paczek z upominkami. – Jarmark Dominikański to jedno z największych i najstarszych wydarzeń plenerowych w Polsce, przyciągające co roku miliony […]

Czytaj więcej
23 lipca, 2025

Zmiana regulaminu dla przedsiębiorców od 25 sierpnia 2025 r.

Informujemy, że od dnia 25 sierpnia 2025 roku zacznie obowiązywać nowy Regulamin świadczenia przedsiębiorcom usług pocztowych i przewozowych przez ORLEN Paczka sp. z o.o. Wprowadzona zmiana obejmuje aktualizację kapitału zakładowego Spółki. Obowiązujący od 25 sierpnia 2025 r. Regulamin świadczenia przedsiębiorcom usług pocztowych i przewozowych przez ORLEN Paczka sp. z o.o.  dostępny jest na stronie internetowej […]

Czytaj więcej
17 lipca, 2025

Z ORLEN Paczki skorzystało już 10 mln kupujących online

ORLEN Paczka świętuje kolejny ważny etap rozwoju – z usługi skorzystało już 10 milionów kupujących online. Tak imponujący wynik to efekt konsekwentnego rozwoju usługi oraz rosnącej popularności wśród klientów e-commerce. W pierwszym półroczu firma zanotowała 100-procentowy wzrost wolumenu przesyłek.   Drugi kwartał 2025 roku to trzeci z kolei ze wzrostami 100% w wolumenach dostaw ORLEN […]

Czytaj więcej