Przedsiębiorca w polskich realiach niestety nie ma łatwo. Oprócz posiadania odpowiednich predyspozycji i zdolności, trzeba mieć przede wszystkim smykałkę do prowadzenia biznesu  oraz nerwy ze stali. Jak się bowiem okazuje, zarówno założenie, jak też prowadzenie własnej działalności gospodarczej w Polsce nie należy wcale do łatwych zadań. Dlaczego tak jest? Polski przedsiębiorca na co dzień napotyka liczne problemy i bariery w prowadzeniu działalności gospodarczej, a to jak one wyglądają i z czym się wiążą postaramy się przedstawić w niniejszym artykule.Główne problemy małych firm

Prowadzenie własnego biznesu daje niezależność, możliwość wyboru tego, czym akurat chcemy się zajmować i możliwość swobodnego zarządzania naszym czasem pracy. Niestety w Polsce decydując się na założenie i prowadzenie firmy wciąż napotykamy na liczne przeszkody, takie jak:

  • prawne aspekty prowadzenia działalności gospodarczej;
  • zawiłość przepisów prawnych;
  • problemy we współpracy z urzędami, w tym często różna interpretacja tych samych przepisów przez różne organy administracji;
  • problemy z dotrzymywaniem terminów płatności przez klientów, w związku z tym przedsiębiorca ma często problem z wypłacalnością u swoich dostawców;
  • utrudnienia we współpracy z bankami;
  • wysokie oczekiwania płacowe pracowników przy równoczesnym braku wykwalifikowanej kadry na rynku pracy;
  • zbyt krótkie terminy płatności u dostawców;
  • zbyt wysokie podatki;
  • brak możliwości samodzielnego decydowania o wysokości i elementach składowych płaconych przez przedsiębiorców składek emerytalnych.

A jak to jest na samym początku, czyli z jakimi problemami przedsiębiorcy spotykają się już na starcie swojej działalności? Bariery w zakładaniu firmy są następujące:

  • brak kapitału na start biznesu;
  • niedostateczna wiedza na temat samego prowadzenia firmy;
  • brak pełnej i jasnej informacji na temat tego, jaką formę opodatkowania najlepiej wybrać;
  • brak pełnej i jasnej informacji w zakresie opodatkowania VAT.

Pomimo wszystkich tych problemów i ryzyka związanego z prowadzeniem działalności gospodarczej większość przedsiębiorców pozytywnie ocenia przyszłości swojej firmy na polskim rynku. Przy czym znacznie częściej optymistycznie swoją przyszłość oceniają duże i stosunkowo młode przedsiębiorstwa. Co za tym idzie najtrudniejszą sytuację mają istniejące już na rynku dłuższy czas małe firmy. Dzieje się tak, ponieważ to właśnie małe firmy najczęściej borykają się z problemami finansowymi, przede wszystkim ze względu na wysokie, stałe koszty prowadzenia przedsiębiorstwa, w tym składki ZUS
i różnego rodzaju podatki. Rozwiązaniem może okazać się tutaj poszukanie nowego, dodatkowego źródła dochodu.

Na problemy małych firm – współpraca z Paczką w RUCHu

Czy istnieją zatem jakiekolwiek sprawdzone sposoby na to, aby małe firmy, szczególnie z branży usługowej mogły wspomóc swoją działalność? Okazuje się, że tak, na polskim rynku istnieją dobre oraz stosunkowo łatwe sposoby na to, aby zarobić dodatkowe pieniądze. Jednym z nich może być, np. nawiązanie współpracy z Paczką w RUCHu.

Paczka w RUCHu to coraz bardziej popularna na polskim rynku tania forma wysyłki paczek do kiosków RUCHu lub innych punktów partnerskich. Warto zauważyć, że partnerem usługi Paczka w RUCHu może zostać praktycznie każdy przedsiębiorca, posiadający swój lokal usługowy – zarówno ten, który już współpracuje z RUCHem w zakresie sprzedaży prasy oraz taki, który do tej pory w ogóle nie korzystał z usług RUCHu, ale chciałby poszerzyć swoją główną działalność o możliwość współpracy z Paczką w RUCHu.

Co zyskujesz, dzięki współpracy z Paczką w RUCHu?

  • źródło dodatkowego przychodu;
  • rosnącą liczbę klientów;
  • narzędzia niezbędne do uruchomienia usługi (bez ponoszenia dodatkowych kosztów);
  • atrakcyjny pakiet szkoleń;
  • wsparcie Biura Obsługi Klientów RUCHu.

Zapraszamy więc do zapoznania się z ofertą Paczki w RUCHu i podjęcia z nami owocnej współpracy. Wszystkie szczegóły na temat usługi Paczka w RUCHu znajdziesz tutaj.

1 września, 2025

ORLEN Paczka ma już 14 tysięcy punktów odbioru

Sieć ORLEN Paczki przekroczyła 14 tysięcy punktów odbioru, z czego 7 tysięcy stanowią automaty paczkowe. Z usługi skorzystało ponad 10 milionów klientów, a tylko w pierwszym półroczu 2025 roku liczba nadanych paczek podwoiła się. Dzięki dynamicznemu rozwojowi ORLEN Paczka umacnia swoją pozycję wśród liderów rynku dostaw e-commerce. 7-tysięczny automat paczkowy stanął „symbolicznie” pod katowickim Spodkiem […]

Czytaj więcej
28 lipca, 2025

ORLEN Paczka partnerem Jarmarku Św. Dominika – z jarmarku prosto do bliskich!

ORLEN Paczka została partnerem tegorocznego Jarmarku Św. Dominika, który potrwa od 27 lipca do 18 sierpnia 2025 roku. W samym sercu Gdańska stanął wyjątkowy automat paczkowy. Usługa łączy odwiedzających jarmark z ich bliskimi, umożliwiając nadawanie paczek z upominkami. – Jarmark Dominikański to jedno z największych i najstarszych wydarzeń plenerowych w Polsce, przyciągające co roku miliony […]

Czytaj więcej
23 lipca, 2025

Zmiana regulaminu dla przedsiębiorców od 25 sierpnia 2025 r.

Informujemy, że od dnia 25 sierpnia 2025 roku zacznie obowiązywać nowy Regulamin świadczenia przedsiębiorcom usług pocztowych i przewozowych przez ORLEN Paczka sp. z o.o. Wprowadzona zmiana obejmuje aktualizację kapitału zakładowego Spółki. Obowiązujący od 25 sierpnia 2025 r. Regulamin świadczenia przedsiębiorcom usług pocztowych i przewozowych przez ORLEN Paczka sp. z o.o.  dostępny jest na stronie internetowej […]

Czytaj więcej