Odbieram

Paczkę możesz odebrać w automatach paczkowych ORLEN Paczki oraz punktach partnerskich, m.in. na stacjach paliw ORLEN. Wszystkie punkty odbioru możesz znaleźć na: http://www.orlenpaczka.pl/pokaz-punkty. Na odbiór paczki masz 3 dni.

Czas dostawy ze sklepów internetowych wynosi 1 dzień roboczy (98% paczek) Czas dostawy od klientów indywidualnych i Vinted wynosi 1-3 dni robocze.

Paczkę możesz odebrać w ciągu 3 dni od otrzymania wiadomości z kodem odbioru lub notyfikacji w aplikacji.

Aby złożyć reklamację wypełnij formularz reklamacyjny na stronie http://www.orlenpaczka.pl/reklamacje.

Sprawdź status swojej paczki na http://www.orlenpaczka.pl/sledz-paczke. Jeśli status paczki mówi o jej zaginięciu, skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta, korzystając z formularza kontaktowego. Dołożymy wszelkich starań, by odnaleźć zaginioną paczkę.

Nie musisz odbierać paczki osobiście. Wystarczy, że przekażesz zaprzyjaźnionej osobie kod odbioru, który jest niezbędny do odebrania paczki.

Podczas całej podróży Twojej paczki do punktu odbioru dostaniesz od nas powiadomienia e-mail oraz notyfikacje w aplikacji mobilnej o zmieniających się etapach/statusach przesyłki. Kiedy paczka dotrze na miejsce odbioru, niezwłocznie poinformujemy Cię, wysyłając SMS na podany przy składaniu zamówienia numer telefonu komórkowego lub poprzez informację w aplikacji mobilnej.

Tak, duża część naszych punktów partnerskich jest czynna 7 dni w tygodniu. Paczkę możesz odebrać w niedzielę w Automacie Paczkowym i na wybranych stacjach ORLEN. Pełną listę punktów możesz sprawdzić pod linkiem https://www.orlenpaczka.pl/pokaz-punkty.

Upewnij się, że: - nie masz założonej blokady na bramki SMS u swojego operatora komórkowego; - nie masz przepełnionej skrzynki odbiorczej w swoim telefonie; - nie podano błędnego numeru telefonu lub nie został podany numer stacjonarny.

Paczkę możesz odebrać tylko i wyłącznie poprzez podanie prawidłowego pięcio- lub sześciocyfrowego kodu odbioru lub zdalnie za pomocą aplikacji mobilnej. Jeśli nie otrzymałeś kodu odbioru SMS-em lub nie masz aplikacji mobilnej skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta, korzystając z formularza kontaktowego.  

Jeżeli przez pomyłkę podałeś błędny numer telefonu, na który ma trafić kod odbioru paczki, musisz skontaktować się z nadawcą paczki.  

Nie ma możliwości odbioru paczek bezpośrednio z centrum logistycznego. Gdy paczka dotrze do wybranego przez Ciebie punktu odbioru, otrzymasz SMS, wiadomość e-mail z kodem odbioru lub notyfikację w aplikacji mobilnej.

Oczywiście, skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta, korzystając z formularza kontaktowego.

O zwrot kwoty za niewywiązanie się z usługi ORLEN Paczka, mogą ubiegać się odbiorcy, którzy otrzymali przesyłkę po przekroczeniu terminu dostawy (maks. cztery dni robocze następujące po dniu nadania przesyłki).

Przesyłkę odbierzesz przy pomocy kodu odbioru przesłanego w wiadomości e-mail i SMS lub za pomocą aplikacji mobilnej ORLEN Paczka. Kod otrzymasz w chwili dostarczenia przesyłki do automatu paczkowego. Wystarczy podejść do automatu i wybrać dogodną dla Ciebie opcję odbioru:
  1. Zdalne otwarcie skrytki za pomocą aplikacji mobilnej. Należy wybrać opcję „otwórz zdalnie”.
  2. Za pomocą kodu sms. Wystarczy wpisać go na wyświetlaczu automatu paczkowego
  3. Za pomocą QR kodu zawartego w aplikacji mobilnej.

Podejdź do Automatu Paczkowego, wybierz opcję „Odbierz paczkę” i wpisz na ekranie swój kod odbioru, przesłany w wiadomości e-mail, SMS lub dostępny w aplikacji. Gotowe! Wyjmij paczkę. Nie zapomnij zamknąć skrytki.

Podejdź do Automatu Paczkowego, wybierz opcję „Odbierz paczkę” i zeskanuj kod QR, przesłany w wiadomości lub w aplikacji. Wystarczy, że przyłożysz otrzymany kod QR do czytnika. Skrytka otworzy się automatycznie!

Podejdź do Automatu Paczkowego, w aplikacji otwórz „Szczegóły przesyłki” i wybierz opcję „Otwórz zdalnie”. Nie musisz niczego potwierdzać na ekranie Automatu Paczkowego, ale upewnij się, że znajdujesz się blisko niego. Gotowe! Wyjmij paczkę i nie zapomnij zamknąć skrytki.

Jeśli Automat Paczkowy jest niedostępny lub uszkodzony i nie możesz odebrać swojej paczki, zgłoś ten fakt naszej infolinii pod numerem 22 33 33 999. Infolinia jest czynna od poniedziałku do piątku od 7:00 do 22:00 oraz w sobotę od 9:00 do 17:00

W aplikacji wybierz paczkę i naciśnij „Więcej”. W sekcji „Status paczki” znajdziesz informację na jakim etapie jest przesyłka.
Nadaję

Wejdź na stronę Formularz nadania, wypełnij formularz i wybierz sposób nadania. Możesz wydrukować etykietę lub wygenerować kod nadania. Przesyłkę nadaj w dowolnym punkcie nadań ORLEN Paczki  

Obejrzyj film, w którym krok po kroku zobaczysz jak zapakować przesyłkę, aby bezpiecznie dotarła do odbiorcy. [embed]https://www.youtube.com/watch?v=FzDCl2X7vyU[/embed]  

Jeżeli otworzy Ci się mniejsza skrytka niż wielkość Twojej paczki możesz zmienić rozmiar skrytki postępując zgodnie z instrukcją z ekranu. Wystarczy abyś zamknął pierwotnie otwartą skrytkę i zmienił rozmiar skrytki na ekranie urządzenia.

ORLEN Paczka posiada własną sieć logistyczną składającą się z nowoczesnych centrów logistycznych i zautomatyzowaną sortownię centralną. Przesyłki dostarczają wykwalifikowani kurierzy w oznaczonych samochodach ORLEN Paczką.

Operator ponosi odpowiedzialność za paczkę. W przypadku klientów indywidualnych do wartości maksymalnej 500 zł. Dla klientów biznesowych do wartości maksymalnej 5000 zł.

Maksymalna waga paczki wynosi 20 kg.

Wymiary paczki: S:  8x38x60 cm, maksymalna waga 20 kg M: 19x38x60 cm, maksymalna waga 20 kg L: 41x38x60 cm, maksymalna waga 20 kg

Jeśli nadajesz ORLEN Paczkę, zwróć szczególną uwagę na wskazanie prawidłowego punktu odbioru oraz prawidłowego numeru telefonu odbiorcy przesyłki.

Po wypełnieniu formularza nadania, możesz udać się z paczką do dowolnego automatu paczkowego lub punktu nadawczego. Pełna lista punktów dostępna jest na stronie formularza nadań.

Nadanie paczki jako klient indywidualny możesz zrealizować za pośrednictwem formularza nadań. Przesyłkę należy opłacić online za pośrednictwem Przelewy24.

Z kodu rabatowego mogą skorzystać klienci, którzy nadają paczki za pośrednictwem formularza nadań. Po uzupełnieniu danych i wybraniu rozmiaru paczki należy zaznaczyć pole "Posiadam kod rabatowy". Pojawi się okienko, w które trzeba wpisać posiadany kod, a następnie kliknąć "Użyj". Cena paczki zostanie automatycznie obniżona o wartość kodu rabatowego. W kolejnym kroku przesyłkę należy opłacić online za pośrednictwem Przelewy24.

Etykieta nadawcza zostanie anulowana po 2 tygodniach. W celu anulowania etykiety i zwrotu pieniędzy należy wypełnić formularz reklamacyjny.

Nieodebrana przesyłka trafa do punktu z którego została nadana. Nadawca ma 3 dni na odbiór zwróconej przesyłki.
Pomoc

Masz pytania dotyczące ORLEN Paczki? Powyżej znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Jeśli jednak nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie, skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta, tel.: 22 33 33 999 (koszt połączenia według stawki operatora). Infolinia jest czynna od poniedziałku do piątku od 7:00 do 22:00 oraz w sobotę od 9:00 do 17:00. Możesz też napisać do nas, korzystając z formularza kontaktowego.

Regulamin jest dostępny pod linkiem: regulamin.

Konto klienta ORLEN Paczki usprawnia proces nadawania paczek. Cała historia Twojego konta znajduje się w jednym miejscu. Konto umożliwia również prowadzenie książki adresowej do odbiorców, do których wysyłasz paczki najczęściej!

Jeśli chcesz zautomatyzować proces nadawania paczek, skontaktuj się z Działem Handlowym: dh@orlenpaczka.pl, odpowiemy na wszystkie Twoje pytania i przedstawimy najkorzystniejsze rozwiązania dla Twojego biznesu.

Po zakupach w sklepie internetowym i wybraniu opcji dostawy za pośrednictwem ORLEN Paczki, możesz odebrać swoją przesyłkę przy pomocy kodu odbioru, przesłanego wiadomościami e-mail i SMS lub zdalnie za pomocą aplikacji mobilnej ORLEN Paczka. W momencie nadania paczki przez nadawcę otrzymasz wiadomość e-mail oraz powiadomienie w aplikacji. Kolejny e-mail i powiadomienie otrzymasz w chwili dostarczenia przesyłki do wybranego Automatu Paczkowego.

Masz pytanie dotyczące integracji? Skontaktuj się z Działem Handlowym: dh@orlenpaczka.pl  
Bezpieczeństwo

Tak, punkty odbioru są bezpieczne. Zadbaliśmy o przestrzeganie standardów bezpieczeństwa obsługi ORLEN Paczki.