Jaka działalność gospodarcza w małym mieście?

Jeśli do dyspozycji masz niewielki kapitał możesz zaoferować np. usługi mycia szyb wystawowych lub usługi czyszczenia odkurzaczem parowym. Zakup ekwipunku nie jest zbyt drogi i szybko się zwróci, jednakże dochód z takiej działalności będzie niewielki. Z odrobinę większym kapitałem najlepszą opcją będzie otwarcie punktu usługowego lub sklepu. Lokale pod działalność są dużo tańsze jeżeli chodzi o wynajem w małych miastach niż w dużo większych aglomeracjach.

Co otworzyć w małej miejscowości?

Zrób rozeznanie, popytaj znajomych (którzy oczywiście mieszkają w miejscowości na docelowy biznes) lub wrzuć post z zapytaniem na forum internetowe społeczności miasteczka. Dzięki temu będziesz wiedział czego ludziom brakuje w ich miejscu zamieszkania. Może się okazać, że brakuje takich działalności jak:

  • Kwiaciarnia – okazji do wręczenia bukietu jest mnóstwo, a święta typu Dzień Kobiet czy Walentynki to okres największych żniw przy tego typu działalności.
  • Sklep z narzędziami i artykułami budowlanymi – częste remonty mieszkań, a także zwykłe naprawy generują oczywisty dochód przy takiej działalności.
  • Sklep spożywczy – jeżeli w pobliżu nie ma supermarketu lub dyskontu spożywczego, sklepy osiedlowe osiągają naprawdę przyzwoity obrót.
  • Kawiarnia – dysponując lokalem można również otworzyć kawiarnię. W małych miasteczkach zawsze brakuje miejsca, gdzie ludzie mogliby się spotkać, posiedzieć i porozmawiać. Zresztą kawiarnie są ostatnio bardzo modne, co oczywiście tylko zwiększa możliwy dochód.
  • Gabinet kosmetyczny – niezwykle popularne ostatnimi czasy salony kosmetyczne są warte uwagi, jeżeli chodzi o biznes w małym mieście. Także studia stylizacji paznokci i studia fryzjerskie można podpiąć do tej kategorii.

Dodatkowy dochód i reklama Twojego biznesu.

Niezależnie jaki biznes w małym miasteczku planujesz otworzyć, jest sposób na dodatkowy dochód, a także darmową reklamę – wejście we współpracę z Paczką w RUCHu. W Twoim lokalu będzie można nadawać i odbierać paczki, a Ty będziesz otrzymywał prowizję od każdej przesyłki. Oprócz tego zareklamujemy Twój lokal na naszej stronie oraz stronach internetowych naszych wielu partnerów biznesowych zupełnie za darmo. Jest to doskonałe uzupełnienie działalności gospodarczej, zwłaszcza, że zapewniamy niezbędny pakiet szkoleń oraz materiały promocyjne. Ludzie przychodzący do Twojego punktu nadać lub odebrać paczkę, są Twoimi potencjalnymi klientami. Zrobią drobne zakupy lub zamówią filiżankę kawy co przekłada się na wzrost obrotu, a dodatkowo Ty otrzymujesz od nas prowizję. Niezależnie jak dobry interes w małym mieście otworzyłeś, współpracę z nami może sprawić, że będzie jeszcze lepszy i przyniesie dodatkowe korzyści.

4 grudnia, 2025

Rafał Szydłowski dołącza do Zarządu ORLEN Paczki jako Członek Zarządu ds. Finansowych

ORLEN Paczka wzmacnia kompetencje zarządcze w obszarze finansów. Rafał Szydłowski został powołany na stanowisko Członka Zarządu ds. Finansowych. Zmiana ta jest elementem dalszego rozwoju organizacji i budowania silnych fundamentów finansowych dla szybko rosnącej sieci logistycznej ORLEN Paczki. Nowy Członek Zarządu będzie odpowiedzialny za nadzór nad obszarem finansów, kontrolingu oraz efektywności operacyjnej, a także za dalsze […]

Czytaj więcej
6 października, 2025

ORLEN Paczka wprowadza abonamenty dla firm. Nowa oferta to przewidywalne koszty, elastyczne rozwiązania i pełna kontrola nad wysyłkami

ORLEN Paczka rozszerza ofertę dla biznesu, wprowadzając nową usługę. Abonamenty ORLEN Paczki to propozycja skierowana do przedsiębiorców, którzy regularnie wysyłają paczki, zarówno w e-sklepów, jak i w firmach usługowych, sklepów stacjonarnych czy freelancerów. Nowe rozwiązanie pozwala połączyć przejrzyste zasady rozliczeń, stabilność kosztów oraz wygodę zarządzania wysyłkami w jednym, prostym modelu. Nowa usługa została zaprojektowana z […]

Czytaj więcej
23 września, 2025

Kolejne wyróżnienie dla ORLEN Paczki! Usługa nagrodzona za innowacje i jakość

ORLEN Paczka po raz drugi zdobyła prestiżową nagrodę Best Logistic Tool w konkursie e-Commerce Polska Awards 2025, potwierdzając swoją silną pozycję w branży logistycznej. Jury ponownie doceniło klientocentryczne podejście do rozwoju usługi, w tym wdrożenie sobotnich dostaw oraz sobotnich odbiorów kurierskich z doręczeniem w poniedziałek. – Nagrody są dla nas potwierdzeniem, że obraliśmy właściwy kierunek. […]

Czytaj więcej