Przedsiębiorca w polskich realiach niestety nie ma łatwo. Oprócz posiadania odpowiednich predyspozycji i zdolności, trzeba mieć przede wszystkim smykałkę do prowadzenia biznesu  oraz nerwy ze stali. Jak się bowiem okazuje, zarówno założenie, jak też prowadzenie własnej działalności gospodarczej w Polsce nie należy wcale do łatwych zadań. Dlaczego tak jest? Polski przedsiębiorca na co dzień napotyka liczne problemy i bariery w prowadzeniu działalności gospodarczej, a to jak one wyglądają i z czym się wiążą postaramy się przedstawić w niniejszym artykule.Główne problemy małych firm

Prowadzenie własnego biznesu daje niezależność, możliwość wyboru tego, czym akurat chcemy się zajmować i możliwość swobodnego zarządzania naszym czasem pracy. Niestety w Polsce decydując się na założenie i prowadzenie firmy wciąż napotykamy na liczne przeszkody, takie jak:

  • prawne aspekty prowadzenia działalności gospodarczej;
  • zawiłość przepisów prawnych;
  • problemy we współpracy z urzędami, w tym często różna interpretacja tych samych przepisów przez różne organy administracji;
  • problemy z dotrzymywaniem terminów płatności przez klientów, w związku z tym przedsiębiorca ma często problem z wypłacalnością u swoich dostawców;
  • utrudnienia we współpracy z bankami;
  • wysokie oczekiwania płacowe pracowników przy równoczesnym braku wykwalifikowanej kadry na rynku pracy;
  • zbyt krótkie terminy płatności u dostawców;
  • zbyt wysokie podatki;
  • brak możliwości samodzielnego decydowania o wysokości i elementach składowych płaconych przez przedsiębiorców składek emerytalnych.

A jak to jest na samym początku, czyli z jakimi problemami przedsiębiorcy spotykają się już na starcie swojej działalności? Bariery w zakładaniu firmy są następujące:

  • brak kapitału na start biznesu;
  • niedostateczna wiedza na temat samego prowadzenia firmy;
  • brak pełnej i jasnej informacji na temat tego, jaką formę opodatkowania najlepiej wybrać;
  • brak pełnej i jasnej informacji w zakresie opodatkowania VAT.

Pomimo wszystkich tych problemów i ryzyka związanego z prowadzeniem działalności gospodarczej większość przedsiębiorców pozytywnie ocenia przyszłości swojej firmy na polskim rynku. Przy czym znacznie częściej optymistycznie swoją przyszłość oceniają duże i stosunkowo młode przedsiębiorstwa. Co za tym idzie najtrudniejszą sytuację mają istniejące już na rynku dłuższy czas małe firmy. Dzieje się tak, ponieważ to właśnie małe firmy najczęściej borykają się z problemami finansowymi, przede wszystkim ze względu na wysokie, stałe koszty prowadzenia przedsiębiorstwa, w tym składki ZUS
i różnego rodzaju podatki. Rozwiązaniem może okazać się tutaj poszukanie nowego, dodatkowego źródła dochodu.

Na problemy małych firm – współpraca z Paczką w RUCHu

Czy istnieją zatem jakiekolwiek sprawdzone sposoby na to, aby małe firmy, szczególnie z branży usługowej mogły wspomóc swoją działalność? Okazuje się, że tak, na polskim rynku istnieją dobre oraz stosunkowo łatwe sposoby na to, aby zarobić dodatkowe pieniądze. Jednym z nich może być, np. nawiązanie współpracy z Paczką w RUCHu.

Paczka w RUCHu to coraz bardziej popularna na polskim rynku tania forma wysyłki paczek do kiosków RUCHu lub innych punktów partnerskich. Warto zauważyć, że partnerem usługi Paczka w RUCHu może zostać praktycznie każdy przedsiębiorca, posiadający swój lokal usługowy – zarówno ten, który już współpracuje z RUCHem w zakresie sprzedaży prasy oraz taki, który do tej pory w ogóle nie korzystał z usług RUCHu, ale chciałby poszerzyć swoją główną działalność o możliwość współpracy z Paczką w RUCHu.

Co zyskujesz, dzięki współpracy z Paczką w RUCHu?

  • źródło dodatkowego przychodu;
  • rosnącą liczbę klientów;
  • narzędzia niezbędne do uruchomienia usługi (bez ponoszenia dodatkowych kosztów);
  • atrakcyjny pakiet szkoleń;
  • wsparcie Biura Obsługi Klientów RUCHu.

Zapraszamy więc do zapoznania się z ofertą Paczki w RUCHu i podjęcia z nami owocnej współpracy. Wszystkie szczegóły na temat usługi Paczka w RUCHu znajdziesz tutaj.

4 grudnia, 2025

Rafał Szydłowski dołącza do Zarządu ORLEN Paczki jako Członek Zarządu ds. Finansowych

ORLEN Paczka wzmacnia kompetencje zarządcze w obszarze finansów. Rafał Szydłowski został powołany na stanowisko Członka Zarządu ds. Finansowych. Zmiana ta jest elementem dalszego rozwoju organizacji i budowania silnych fundamentów finansowych dla szybko rosnącej sieci logistycznej ORLEN Paczki. Nowy Członek Zarządu będzie odpowiedzialny za nadzór nad obszarem finansów, kontrolingu oraz efektywności operacyjnej, a także za dalsze […]

Czytaj więcej
6 października, 2025

ORLEN Paczka wprowadza abonamenty dla firm. Nowa oferta to przewidywalne koszty, elastyczne rozwiązania i pełna kontrola nad wysyłkami

ORLEN Paczka rozszerza ofertę dla biznesu, wprowadzając nową usługę. Abonamenty ORLEN Paczki to propozycja skierowana do przedsiębiorców, którzy regularnie wysyłają paczki, zarówno w e-sklepów, jak i w firmach usługowych, sklepów stacjonarnych czy freelancerów. Nowe rozwiązanie pozwala połączyć przejrzyste zasady rozliczeń, stabilność kosztów oraz wygodę zarządzania wysyłkami w jednym, prostym modelu. Nowa usługa została zaprojektowana z […]

Czytaj więcej
23 września, 2025

Kolejne wyróżnienie dla ORLEN Paczki! Usługa nagrodzona za innowacje i jakość

ORLEN Paczka po raz drugi zdobyła prestiżową nagrodę Best Logistic Tool w konkursie e-Commerce Polska Awards 2025, potwierdzając swoją silną pozycję w branży logistycznej. Jury ponownie doceniło klientocentryczne podejście do rozwoju usługi, w tym wdrożenie sobotnich dostaw oraz sobotnich odbiorów kurierskich z doręczeniem w poniedziałek. – Nagrody są dla nas potwierdzeniem, że obraliśmy właściwy kierunek. […]

Czytaj więcej